Rozwój w branży Stylizacji Paznokci
Z pozoru, stylizacja paznokci może wydawać się prostym zadaniem, jednak zgłębiając temat, okazuje się,
że początkująca stylistka musi poznać cały szereg zagadnień. Znajomość anatomii paznokci,
odpowiednia technicznie praca, nie wystarczy, by osiągnąć sukces.
Pytanie, jaką drogę wybrać, by dojść jak najszybciej na swój wymarzony szczyt?
W ostatnich latach, obserwujemy ogromny wzrost poziomu usług, wśród salonów stylizacji paznokci.
Ta sytuacja zmieniła się w zawrotnym tempie, od momentu wybuchu pandemii, gdzie rozkwit przeżyły szkolenia online
,a instruktorzy prześcigali się w tworzeniu postów edukacyjnych, rolek, lub darmowych livów szkoleniowych.
Dlaczego więc, słyszy się, że właśnie tuż za rogiem, zamyka się kolejny salon, skoro pracujemy lepiej technicznie niż kiedyś?
Wiele stylistek paznokci, nadal podchodzi do swojej pracy bardzo rutynowo, jest zmęczonych pracą z klientem,
nie korzysta z usług fizjoterapeuty, wiec przygoda ze stylizacją paznokci kończy się albo ze względu na problemy zdrowotne,
albo na wypalenie zawodowe, co w większości kończy się przebranżowieniem.
Tymczasem, wystarczyłoby pomyśleć o innych rozwiązaniach, które zmieniłyby specyfikę pracy,
a bazowałyby na jej dotychczasowej wiedzy i doświadczeniu.
Obecnie zdobienie paznokci nie jest biznesem jednowymiarowym.
Istnieje wielu różnych profesjonalistów:
styliści paznokci, instruktorzy, mistrzowie, influencerzy, konsultanci,
organizatorzy wydarzeń, sędziowie mistrzostw, dyrektorzy szkół oraz właściciele marek własnych.
Jednak te osoby lub grupy z różnymi zawodami mogą przecinać się w kilku punktach w czasie
i to właśnie w takich interakcjach, mogą powstawać nowe możliwości współpracy.
Obecna sytuacja na świecie, pozwoliła stylistkom paznokci, przenieść się, do bardzo rentownej
pracy „zdalnej” na popularnych platformach społecznościowych.
Jeśli czujesz się dobrze w uwiecznianiu Twoich prac na fotografiach, filmach, które potrafisz montować w kreatywny sposób,
możesz skontaktować się z ulubionymi markami, one bardzo chętnie podejmą współpracę.
Forma wynagrodzenia, jest uzależniona od Twoich zasięgów oraz pozycji w branży.
Jeśli jesteś osobą początkującą jako Nailinfluencer, możesz spodziewać się zapłaty w formie barteru (ich produkt, za Twoją usługę).
Jeśli firma będzie zadowolona ze współpracy z Tobą, a Twoje zasięgi i pozycja w branży będzie wyższa,
oczywiście możesz liczyć na zmianę warunków współpracy, co już jest bardzo opłacalnym rozwiązaniem i korzyścią dla obu stron.
Jeśli lubisz „mówić” do kamery, firmy bardzo chętnie zaproponują Ci prowadzenie livów sprzedażowych czy instruktażowych,
co będzie dla Ciebie trampoliną w kwestii budowania Twojej rozpoznawalności czy wizerunku eksperta w branży.
To są ścieżki, które nie wymagają dużego wkładu finansowego z Twojej strony,
a umożliwiają uzyskać zdecydowanie wyższe wynagrodzenie, niż pracując w salonie.
Jeśli czujesz, że spełnisz się w roli nauczyciela, kierunek bycia instruktorem, również jest dość rozległy.
I mimo, że na naszym rynku instruktorów jest coraz więcej, świadomość potrzeby szkoleń jest również wyższa,
niż kilka lat temu, dlatego trenerzy, również mają swoje specjalizacje.
Mimo, iż to przedsięwzięcie wymaga zdecydowanie wyższego wkładu finansowego, aby najpierw podnieść swoje kompetencje,
by móc być autorytatywnym instruktorem, możesz wyspecjalizować się w konkretnym kierunku.
Zazwyczaj, każdy rozpoczyna od szkoleń technicznych dla osób początkujących, ale nadal jest mało osób,
które swoją oferte mają ukierunkowaną na nailart, chemie, paznokcie awangardowe, przygotowania do mistrzostw, marketing, itd.
Ta droga jednak, jest bardzo wyboista, i wymaga regularnych szkoleń, by być ciągle na topie.
Rozwój oraz popyt na stylizację paznokci, doprowadził do tego, że jest to obecnie najlepiej sprzedający się produkt branżowy,
dlatego każda osoba licząca na adekwatne zarobki, oraz swój sukces, doskonale się tutaj odnajdzie.
Wystarczy tylko odnaleźć swoją drogę, i konsekwentnie dążyć w jej kierunku.